HOŞ GELDİNİZ (welcome)



Arı gibi bir muhteşem canlıyla ilgileniyorum ne öğreniyorsam burada paşlaşmak istedim.Saygılar Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun


Pazartesi, Haziran 23, 2008

SICAK HAVALARDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Gün dönümü olayı gerçekleşti havalar bir hayli ısındı. Özellikle Öğle saatlerinde arazideki güneşin altındaki kovanların vay haline.

Evet, arıcı dostlar “ARICILIKTA BAŞARILI OLABİLMEK İÇİN “ başlıklı yazımın da “iyi bir koloni yönetimi alt başlığı altında” ideal arılık yeri tarifi için şöyle demiştik:

Gürültüden uzak, kışın kuytu yazın ise gölgeli bir arılık hedefimiz olmalı.“

Birde “OKU (yaradan rabbin adıyla oku)” başlıklı yazımda şöyle demiştik:“İşte iyi bir gözlemci olmalıyız ki bu kralları öğrenebilelim. Bu kuralları öğrene bilen bir arıcı yerinde ve zamanında arıya yardımcı olur. Arı da bu yardımları alınca hızlı bir şekilde gelişme göstererek bizim istediğimizi bize verir. Hiç gözlem yapmamak veya yanlış gözlem bizi yanlış harekete götürür arıya fayda yerine zarar getirir.” Uyarısında bulunmuştuk.

Geçen gün yeni aldığım arıları kontrole gittim oda ne! Güçlü olan arılar kovanın önüne çıkmışlar kimsi uçuş tahtasının altına salkım oluşturmuşlar. Bu kovanlar önceki kovanlarım gibi tecritli kovan olmadıkları için arılar sıcaktan bunalmış kovanların yanına gelir gelmez hemen beni haşladılar nerdesin diye; arılar 7-8 sıra olmuş olanca gücüyle kovanı havalandırmaya çalışıyor. Baktım arı rahatsız oluyor. İlk önce havalandırma deliklerini genişlettim daha sonra şehirden strafor alarak üstünü ve yanını sardım. Bir sonraki gün baktım arı içeri girmiş her şey yolunda

1 yorum:

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

hüseyin bey çok güzel ve uyarıcı bir konu ile biz arıcıları uyarmış ve bilgilendirmişsiniz allah sizden razı olsun ballarınız bereketli arılarınız saglıklı olsun
KOLAYGELSİN