HOŞ GELDİNİZ (welcome)



Arı gibi bir muhteşem canlıyla ilgileniyorum ne öğreniyorsam burada paşlaşmak istedim.Saygılar Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun


Cuma, Ekim 10, 2008

İYİ BİR KOLONİ YÖNETİMİN DE 3 NOLU KURAL

İYİ BİR KOLONİ YÖNETİMİN’DE 3’NOLU KURAL

3) Hastalık ve parazit kontrolleri;

Erken ilkbahar ve geç sonbaharda varoa için ilaçlama (varoa’nın direnç kazanmaması için dönüşümlü ilaç kullanılması)

İYİBİR BAKIMDA 2-5)Arılı kovanın dıştan ve içten kontrolü; esnasında kolonilerimizde, hastalık ve parazit kontrollerini çok dikkatli bir şekilde yapmalıyız.

Evet, arkadaşlar Ağustos’un sonunda katları aldım ve ana arı değişimlerini tamamladım. Şimdi yapmaya çalıştığım iyi bir bakım ve iyi bir besleme için uğraş vermek. Varoa için Bayvarol şeritler kovanda asılı 5-6 hafta duracak ve ben bunları alacağım kovanlardan. Bu arada güz beslemesi yapıyorum 2-3gün arayla (Arıların yanına ben ancak uğrayabiliyorum) 3kg şeker 2kg su ile hazırladığım şerbetin içine vitamin ve çay kaşığıyla tuz katarak hazırladığım şerbeti veriyorum. Bal kemerleri gözlemlemeye başladım. Arı kuşları epey zarar vermişler. Arı mevcudu bayağı azalmış. Şimdi görünmüyorlar herhalde gitmişler. İnşallah bu besleme sonucu yeni arı mevcudu kovanlarda artar.Bu mevsim de işte görmek istediğimiz(Azda olsa yavru uçuşu) :

Son olarakta kasım ayın da havaların soğuduğunda kuraldaki “geç sonbahar” da son bir kez daha başka bir ilaçla kovanları ilaçlayıp şu varoa belasıyla mücadeleye bu yıl için son noktayı koymak düşüncesindeyim. İnşallah.

Allah’a emanet olun kalın sağlıcakla!

Hiç yorum yok: